"Prototipte Görülen Dizaynı Piyasaya Sürmeyeceğiz"

Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık, "Biz o prototipte görülen dizaynı piyasaya sürmeyeceğiz. Bizim TÜBİTAK, diğer kurumlarda, özel sektörde var olan teknolojik birikimi bu araca yansıtacağız" dedi.

22-01-2016


Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi ve Teknoloji Komisyonu, AK Parti Konya Milletvekili Ziya Aytunyaldız başkanlığında toplandı. Komisyon'da yaptığı konuşmada yerli otomobil konusuna da değinen Bakan Işık, otomobilde paradigma değişikliği yaşandığını, teknolojinin değiştiğini kaydetti. 

Otomobil konusunda dünyadaki geçiş sürecinde, otomobil devlerinin bu sürece geçişinin kolay olmadığını anlatan Işık, şunları kaydetti:
"Biz yerli otomobil markası hiç oluşma hedefi olmasaydı bile her şeyiyle tüm mülkiyet hakları bize ait bir platformu almak zorundaydık. Önümüzde iki yol var; bu aracı sıfırdan kendimizin geliştirmesi... Bunun dünya tecrübesi ortalama 5 yıl ve 1 milyar dolardır. Biz Saab markasının dört ayrı modelinin bütün fikri mülkiyet haklarını satın aldık. Sadece markayı satın almadık. Bu bizim için bir başlangıç, bizim için nihai ürün değil. Biz o prototipte görülen dizaynı piyasaya sürmeyeceğiz. Bizim TÜBİTAK, diğer kurumlarda, özel sektörde var olan teknolojik birikimi bu araca yansıtacağız. 40 milyon avro vermekle, Türkiye'nin 5 yıl bu işe zaman harcamasını ve yaklaşık 1 milyar dolarlık maliyetten kurtulmasını sağladık. Bu Türkiye açsından son derece önemlidir. Bu akıllı bir iş. 

Şu anda elektrikli araçların tüm platformu, içten yanmalı motorlardır. Bu konuda tutacaksınız ya her şeyi sıfırdan geliştireceksiniz, buna hiç gerek yok. Türkiye bu 5-6 yılı iyi değerlendirirse, 'dünyada ben de varım' diyebilir. Emisyon skandalından sonra elektrikli araca yönelim arttı. Türkiye'nin önünde altın fırsat var, bunu iyi değerlendirirse hem marka oluşturur hem de yeni otomobil teknolojilerini dünyada geliştiren, satan, ihraç eden ülke olur. Bunu yapmak zorundayız. Bu bir memleket meselesi. Bugün Türkiye, bu konularda zaman kaybetmezse yarını kurtarırız. Yoksa yarın otomotiv yan sanayimiz bile ciddi krizlerle karşı karşıya kalacak. Çünkü otomotivde mekaniğin ağırlığı azalıyor. Bizim sektörümüzün çıkış yolu bulması lazım."

İlginizi çekebilecek diğer haberler