Online Tüketiciler TV İzlerken İnternete Bağlanıyor

Türkiye’deki internet kullanıcılarının alışkanlıklarını analiz eden DigitalSCOPE 2014 Raporu’nun sonuçlarına göre, Türkiye’de internet kullanıcılarının yüzde 73’ü TV izlerken aynı anda internete bağlanıyor.

02-08-2015


42 ülkede faaliyet gösteren Interactive Advertising Bureau’nun Türkiye merkezi IAB Türkiye, Orta ve Doğu Avrupa’dan diğer 7 IAB ülkesinin ortak katılımıyla hazırlanan ve internet kullanımı konusunda iç görü sağlamak amacıyla yapılan DigitalSCOPE 2014 Raporu’nu yayınladı. Rapora göre, Türkiye’de online tüketiciler internette en çok arama motoru ve e-posta hizmetlerini kullanıyor, bunların yüzde 73’ü TV izlerken aynı anda internete bağlanıyor.

 

Türkiye’deki internet kullanıcılarının alışkanlıklarını analiz eden DigitalSCOPE 2014 Raporu’nun sonuçlarına göre, Türkiye’de internet kullanıcılarının yüzde 73’ü TV izlerken aynı anda internete bağlanıyor. Aynı anda iki ekranı kullananların yüzde 47’si TV karşısında sosyal medyada geziniyor, yüzde 21’i TV’de gördüğü insanları ve yüzde yüzde 19’u da TV’de gördüğü markaları internette araştırıyor.

 

Online olarak yapılan aktiviteler arasında arama motoru kullanımı tüm platformlarda ön plana çıkarken, bilgisayardan internete bağlananların yaklaşık yüzde 70’i e-postalarını kontrol etmek ve markalar hakkında bilgi toplamak için bilgisayarlarını kullanıyor. Cep telefonlarında en fazla harita gibi lokasyon bazlı hizmetlerle (yüzde 64), sosyal medya (yüzde 64) kullanılırken, tabletlerde ise daha sıklıkla makale takibi (yüzde 39) ve video izleme (yüzde 38) ön plana çıkıyor.

 

YÜZDE 60, İNTERNET BAŞINDA 2 SAATTEN FAZLA KALIYOR

Rapora göre, internet kullanıcılarının yüzde 63’ü her gün online oluyor, yüzde 60’a yakını ortalama bir günde 2 saatten daha fazla süresini internette geçirirken yüzde 21’i için ise bu süre 5 saatten daha fazla. İnternette günde 30 dakikadan az vakit geçirenlerin oranı ise yüzde 8’de kalıyor. 

 

İnternet kullanıcılarının TV izleme alışkanlıkları incelendiğinde 2 saatten fazla TV izleyenlerin oranı yüzde 39’da kalırken sadece yüzde 7’si 5 saatten fazla televizyon izlediğini belirtiyor. Günde 2 saatten fazla radyo dinleyenlerin oranı yüzde 14 olurken bu oran basılı gazete için yüzde 10.

 

AKILLI TELEFON KULLANICILARININ  YÜZDE 82’Sİ HER GÜN ONLİNE

Araştırmada, internet kullanıcılarının cihaz tercihlerine dair de ilginç bulgular var. Türkiye’de yaşayan akıllı telefon sahiplerinin yüzde 82’si her gün akıllı telefon aracılığıyla online olurken, Doğu ve Orta Avrupa (DOA) ülkelerindeki akıllı telefon sahipleri için bu oran yüzde 75’de kalıyor. DOA ülkeleri ortalamasına paralel olarak Türkiye’de bilgisayar sahiplerinin yaklaşık yüzde 70’i bilgisayarlarından her gün internete bağlanıyor. Türkiye’deki tablet sahiplerinin ise yüzde 57’si her gün internete bağlanırken, DOA ülke ortalaması yüzde 54’de kalıyor.

 

ÜRÜN ARAŞTIRMASINDA EN ÇOK İNTERNETE BAŞVURULUYOR

İnternet kullanıcılarının tüketim alışkanlıklarının da incelendiği araştırma bir ürün/hizmet almadan önce en çok internetten araştırma yapıldığını (yüzde 68) ortaya koyuyor. İkinci olarak başvurulan kaynak ise yüzde 47’yle tanıdıkların tavsiyesi. Öte yandan en güvenilir olarak görülen kaynaklar uzman görüşleri ve tanıdıkların verdiği tavsiyeler.

 

Katılımcıların yüzde 56’sı araştırdıkları ürün/hizmetlerden ilk defa internet aracılığıyla haberdar olduklarını belirtiyor. Online tüketicilerin yüzde 76’sı yeni ürünler bulmak, yüzde 75’i en iyi fiyatı bulmak, yüzde 65’i ise alışveriş yapmak için internetin faydalı olduğunu düşünüyor.

 

EHA

İlginizi çekebilecek diğer haberler