Telefon
WhatsApp
Harcamada En Fazla Pay Gıda Ve Alkolsüz İçeceğe
300 X 250 Reklam Alanı

Hanehalkı Bütçe Araştırması'nın 2022 yılı sonuçlarına göre; Türkiye genelinde hanehalklarının tüketim amaçlı yaptığı harcamalar içinde en yüksek payı % 22.8 ile gıda ve alkolsüz içecek harcamaları aldı.

Hanehalkı bütçesinden en fazla pay gıda ve alkolsüz içecek harcamasına ayrıldı. Hanehalkı Bütçe Araştırması'nın 2022 yılı sonuçlarına göre; Türkiye genelinde hanehalklarının tüketim amaçlı yaptığı harcamalar içinde en yüksek payı % 22.8 ile gıda ve alkolsüz içecek harcamaları alırken, ikinci sırayı % 22.4 ile konut ve kira harcamaları, üçüncü sırayı ise % 21.3 ile ulaştırma harcamaları aldı. Toplam tüketim harcamalarında en düşük payı alan harcama türleri ise % 1.4 ile eğitim hizmetleri, % 2.2 sağlık ve % 2.5 ile eğlence ve kültür harcamaları oldu.

Hanelerin tüketim harcamalarını karşılaştırılabilir hale getirmek amacıyla hanehalkı büyüklüğü ve kompozisyonu dikkate alınarak elde edilen eşdeğer fert başına tüketim harcaması kullanılmaktadır. Aylık ortalama tüketim harcaması hanehalkı başına 12 bin 159 TL ve eşdeğer fert başına 6 bin 259 TL olarak tahmin edildi.

Temel gelir kaynağına göre harcama kalıpları değişti. Temel gelir kaynağı maaş, ücret, yevmiye geliri olan hanehalkları; ulaştırma harcamalarına % 22.5, gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına % 21 ve konut ve kira harcamalarına % 20.8 pay ayırırken, müteşebbis geliri olan hanehalkları; ulaştırma harcamalarına % 27.2, gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına % 22.9 ve konut ve kira harcamalarına % 18.5 pay ayırdı.

Düşük gelirli haneler, yüksek gelirlilere göre gıdaya iki kattan daha fazla pay ayırdı. Gelire göre sıralı % 20'lik gruplar itibarıyla tüketim harcamalarının 2022 yılındaki dağılımına bakıldığında; en düşük gelir grubu olan birinci % 20'lik grupta yer alan hanehalkları, gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına % 35.8, konut ve kira harcamalarına % 29.3, ulaştırma harcamalarına % 8.3 ve mobilya ve ev eşyası harcamalarına % 5.5 pay ayırdı.

En yüksek gelir grubu olan beşinci % 20'lik grupta yer alan hanehalkları ise, ulaştırma harcamalarına % 28.5, konut ve kira harcamalarına % 19.3, gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına % 16.6 ve lokanta ve otel harcamalarına % 6.8 pay ayırdı.

Tek kişilik haneler konut ve kiraya kalabalık hanelerden bir buçuk kat daha fazla pay ayırdı. Hanehalkı büyüklüğüne göre tüketim harcamalarının 2022 yılındaki dağılımına bakıldığında; tek kişilik hanehalkları, konut ve kira harcamalarına % 27.7, ulaştırma harcamalarına % 20.4 ve gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına % 16.8 pay ayırdı. Hanehalkı büyüklüğü 7 ve daha fazla kişi olan hanehalkları, gıda ve alkolsüz içecek harcamalarına % 35.9, konut ve kira harcamalarına % 18.8 ve ulaştırma harcamalarına % 14.4 pay ayırdı.

Anasayfa Reklam Alanı 1 728x90

0 Yorum

Henüz Yorum Yapılmamıştır.! İlk Yorum Yapan Siz Olun

Yorum Gönder

Lütfen tüm alanları doldurunuz!

300 X 250 Reklam Alanı

Puan Durumu

Takım OM G M P
1 GS  Galatasaray 38 33 2 102
2 FB  Fenerbahçe 38 31 1 99
3 TS  Trabzonspor 38 21 13 67
4 İBFK  Başakşehir 38 18 13 61
5 KSM  Kasımpaşa 38 16 14 56
6 BJK  Beşiktaş 38 16 14 56
7 SVS  Sivasspor 38 14 12 54
8 ALNY  Alanyaspor 38 12 10 52
9 ÇRZ  Ç.Rizespor 38 14 16 50
10 ANT  Antalyaspor 38 12 13 49
11 GFK  Gaziantep FK 38 12 18 44
12 ADS  Adana Demir. 38 10 14 44
13 SAMS  Samsunspor 38 11 17 43
14 KYS  Kayserispor 38 11 15 42
15 HTY  Hatayspor 38 9 15 41
16 KON  Konyaspor 38 9 15 41
17 MKE  Ankaragücü 38 8 14 40
18 FKGK  Karagümrük 38 10 18 40
19 PNDK  Pendikspor 38 9 19 37
20 İST  İstanbulspor 38 4 27 16

Reklam

300 X 250 Reklam Alanı

Yazarlarımız

Editörün Seçimi

İstanbul Nöbetçi Eczaneler

Sidebar Alt Kısım İkili Reklam Alanından İlki 150x150
Sidebar Alt Kısım İkili Reklam Alanından İlki 150x150

E-Bülten Aboneliği