Telefon
WhatsApp
Kaspersky'den
300 X 250 Reklam Alanı

Kaspersky, "Dijital Batıl İnançlar" isimli bir anket gerçekleştirdi. Şirket açıklamasına göre, Kaspersky tarafından yapılan anket, kendi kişisel bilgilerinin çevrim içi ortamda mevcut olduğunun farkında olan bazı kişilerin bunları web'den tamamen kaldırmayı denediğini de gösteriyor. Türkiye'den katılanların yüzde 59'u bu konuda herhangi bir eylemde bulunmamış, yüzde 16'sı kendileriyle ilgili bilgileri internetten kaldırmanın imkansız olduğunu düşünüyor ve her 5 kişiden biri (yüzde 19) bunu nasıl yapacağını bilmiyor.

Türkiye'deki katılımcıların yüzde 28'i, internette kendileri hakkında hangi verilerin kamuya açık olarak bulunabileceğini bilmiyor. Türkiye'deki katılımcılar arasında internette kendileriyle ilgili hangi verilerin kamuya açık olduğunu bilenlere göre en sık gündeme gelen veri türleri arasında isimler (yüzde 71), özel fotoğraflar (yüzde 74) ve e-posta adresleri yer alıyor (yüzde 47). Ayrıca, bazı kişiler telefon numaralarının (yüzde 45), iş veya okul adreslerinin (yüzde 47) ve ikamet adreslerinin (yüzde 53) internette açık bir şekilde görünmesine izin veriyor.

Bununla birlikte kişisel verilerin veri ihlalleri ve şirketler tarafındaki veri sızıntıları nedeniyle çevrim içi ortamda açık hale gelmesi de mümkün. Türkiye'deki katılımcıların neredeyse yarısı (yüzde 49) böyle bir ihtimalden endişe duyuyor ve başlarının derde girebileceğine inanıyor. Yüzde 12'si ise sadece banka kartı verilerinin olası sızıntısından endişe duyduklarını belirtiyor. Neredeyse her 4 katılımcıdan biri (yüzde 23) bu konuda hiçbir endişe duymuyor ve kişisel verilerinin zarar vermek için kullanılamayacağına inanıyor.

"Güvenilir Bir Güvenlik Çözümü Kullanın"
Açıklamada görüşlerine yer verilen Kaspersky Türkiye Genel Müdürü İlkem Özar, sızdırılan ya da çalınan verilerin siber suçlular tarafından dolandırıcılık amaçlı kullanılma ihtimaline rağmen kullanıcıların kişisel verilerin korunmasını genellikle hafife aldığını belirtti. Özar, "Bu veriler satılabilir, kişisel hesapları hacklemek ya da kimlik hırsızlığı yapmak için kullanabilir. Bununla birlikte anketimize göre, katılımcıların yüzde 43'ü pasaport ve diğer gizli belgelerin taramalarını anlık mesajlaşma programları ve sosyal ağlardaki yazışmalarda tutuyor. Bunu yapmanızı önermiyoruz. Belirli koşullar altında saldırganlar bu tür bilgileri ele geçirebilir. Bu konuda şu basit kural aklınızda olsun. Diğerlerinin hakkınızda neler öğrenebileceğini kontrol etmek için internet arama çubuğuna adınızı soyadınızı yazın ve sonuçları analiz edin" ifadelerini kullandı.

Kaspersky, kişisel verilerin doğru şekilde korunduğundan emin olmak için şunları öneriyor:
"Gizli bilgilerinizi (telefon numarası, pasaport taraması ve benzeri) yazışmalar da dahil olmak üzere sosyal ağlarda saklamayın veya yayınlamayın. Gizli verileri şifrelenmiş biçimde, parolalı bir arşiv içinde paylaşın. Hesaplarınızın iyi korunduğundan emin olun. Her hizmet için güçlü ve benzersiz parolalar kullanın (farklı büyüklükteki harfler, sayılar ve özel karakterler içeren, en az 12 karakter uzunluğunda olsun). Bunları parola yöneticilerinde saklayın. Uygun hizmetlerde iki aşamalı doğrulama ve Kaspersky Premium gibi güvenilir bir güvenlik çözümü kullanın. Bunlar çalınan kişisel veya finansal bilgilerinizin kimlik avcılarının eline geçmesini ve mağdur olmanızı önleyecektir."

Anasayfa Reklam Alanı 1 728x90

0 Yorum

Henüz Yorum Yapılmamıştır.! İlk Yorum Yapan Siz Olun

Yorum Gönder

Lütfen tüm alanları doldurunuz!

300 X 250 Reklam Alanı

Puan Durumu

Takım OM G M P
1 GS  Galatasaray 13 11 0 35
2 FB  Fenerbahçe 13 10 1 32
3 SAMS  Samsunspor 14 9 3 29
4 EYP  Eyüpspor 14 6 3 23
5 BJK  Beşiktaş 13 6 3 22
6 GÖZ  Göztepe 13 6 4 21
7 İBFK  Başakşehir 13 5 4 19
8 ÇRZ  Ç.Rizespor 13 6 6 19
9 SVS  Sivasspor 14 5 6 18
10 KON  Konyaspor 14 5 6 18
11 ANT  Antalyaspor 13 5 6 17
12 TS  Trabzonspor 13 3 4 15
13 GFK  Gaziantep FK 13 4 6 15
14 KSM  Kasımpaşa 13 3 4 15
15 ALNY  Alanyaspor 13 3 5 14
16 KYS  Kayserispor 13 2 5 12
17 BOD  Bodrum 14 3 9 11
18 HTY  Hatayspor 13 1 7 8
19 ADS  Adana Demir. 13 0 11 2
20

Reklam

300 X 250 Reklam Alanı

Yazarlarımız

Editörün Seçimi

İstanbul Nöbetçi Eczaneler

Sidebar Alt Kısım İkili Reklam Alanından İlki 150x150
Sidebar Alt Kısım İkili Reklam Alanından İlki 150x150

E-Bülten Aboneliği