Telefon
WhatsApp
Türkiye'yi Dijital Oyunun Merkezi Yapmayı Hedefliyor
300 X 250 Reklam Alanı

Dijital oyun ve oyun teknolojileri girişimcilik merkezi StartGate, dünya çapında oyun geliştiricileri oluşturmak ve endüstriye yeni unicornlar kazandırmak istiyor. StartGate'den yapılan açıklamaya göre, Türkiye'de eğlence ve dijital oyun dünyası, endüstriye çağ atlatacak yeni bir uluslararası merkeze kavuştu. Global oyun endüstrisine yön verecek, dijital oyun ve oyun teknolojileri girişimcilik merkezi StartGate, İstanbul Maslak'ta kapılarını açtı.

Dijital oyun girişimcilerine bugüne kadar sunulanların üstünde imkanlar sağlayacak merkezin hedefi, dünya çapında oyun geliştiricileri oluşturmak ve endüstriye yeni unicornlar kazandırmak oldu. Dünyada 3,2 milyar, Türkiye'de 42 milyon kullanıcı sayısıyla en hızlı gelişen dijital oyun dünyası, StartGate ile yeni bir döneme geçiyor. StartGate ekosistemi çatısı altında oyun geliştiricilerle hem yatırımcıyı hem de yayıncı ve potansiyel iş ortaklarını bir araya getirecek merkez, global yapısı sayesinde başarılı girişimcilere dünya pazarının yolunu açarak sektörde fark oluşturmaya hazırlanıyor.

StartGate, 5 katlı ve 4 bin 215 metrekarelik bir alanda hizmet verecek. StartGate kampüs, amfi alanları, toplantı odaları, seminer salonları ve 50 adet oyun geliştirme stüdyosu ile özel sektör yatırımlı en büyük yeni nesil buluşma merkezi olma niteliği taşıyor. Dijital oyun ve oyun teknolojileri odaklı kampüs, 7/24 açık bir yaşam alanında girişimcilere test ve deneyim laboratuvarları, uyku kapsülleri, akustik yalıtımlı online toplantı kabinleri, podcast, vlog ve müzik odaları ve spor salonu gibi imkanlar da sunuyor.

200 milyon TL'lik yatırım ile yola çıkan özel sektör yatırımı StartGate, bu rakamı iştirakleri ile 5 yıl içinde 500 milyon TL'ye yükseltmeyi hedefliyor. Yılda 100 stüdyoya destek sağlamayı amaçlayan StartGate, Türkiye'nin ilk unicornunun çıktığı dijital oyun sektöründe ülkeye 5 yılda en az 3 unicorn kazandırmayı amaçlıyor.

StartGate Insights ve Konvoy Raporu'na göre, Londra'nın ardından Avrupa'da en çok oyun yatırımı yapılan ikinci şehir İstanbul, üçüncü şehir Ankara olurken, StartGate bu alanda Türkiye'yi 1 numaraya taşımayı ve dünyada dijital oyun endüstrisinin merkezi haline getirmeyi hedefliyor.

StartGate, oyun teknolojisi girişimcilerine altyapı, bilgi ve deneyim ekosistemi, eğitim ve mentorluk, şirketleşme, küresel sektör ağı, pazarlama, yatırım ve sektörel etkinliklerden oluşan 8 başlık altında destek sunacak. Oyun geliştirme odaklı tasarlanan yeni nesil ofis olanakları, teknolojik donanım ve oyun geliştirme yazılımı imkanlarına erişim hakkına sahip olacak girişimcilere, mevcut teknoloji ve altyapı gereksinimleri ile ilgili eğitim verilecek. Alanında uzman isimler konularıyla ilgili danışmanlık sunacak, girişimcilere deneyimli eğitmenlerle tam zamanlı bütünsel koçluk desteği de sağlanacak.

Birbirinden öğrenen ve birbiriyle büyüyen sayısız girişimin buluştuğu bir ekosisteme dahil olma ayrıcalığı yaşayacak olan oyun geliştiricilere, şirket kurulumundan profesyonel oyun stüdyosu olma aşamasına kadar tüm süreçlerde global ölçekte hukuki destek ve bilgi aktarımı sunulacak. Oyun geliştiricilere ayrıca pazarlama desteği, yatırım ve teşvik danışmanlığı, insan kaynakları ve hukuk desteği, kurumsal finansal destekler gibi kurumsal hizmetler de sağlanacak. Bu hizmetleri tek bir çatı altında toplayan StartGate, ekosistem üyeliği yapısıyla da Türkiye'de bir ilke imza atacak.

Potansiyel iş ortakları, yayıncılar ve yatırımcılar ile bir araya gelme olanağı bulacak girişimciler için bilgi paylaşımı etkinlikleri ve sektör paydaşlarıyla tanışabilecekleri buluşmalar düzenlenecek. Oyun endüstrisinin önemli pazarlama trendleri, dijital stratejiler, rakip analizi, reklam ve uygulama marketleri gibi çeşitli konularda geniş kapsamlı bilgi ve network paylaşımı yapılacak.

StartGate'e başvuru yapan girişim stüdyoları başvuru formlarına web sitesinden ulaşabilecek. Başvurular uzmanlar tarafından sınıflandırılarak bilimsel seviyelere göre değerlendirilecek. StartGate'e giriş hakkı kazanan geliştiricilere sunulan fırsatlar ve destekler seviyelere göre farklılık gösterecek. Yurt dışındaki başarılı süreç değerlendirmelerinin StartGate'in uzman ekibi tarafından endüstriye aktarılması sağlanacak.

Grup iştiraklerinden AcademyGate ile üniversite iş birlikleri ve sektörel şirketlerin hizmet ve servislerinin eğitimleri yapılacak. İlk aşamada başvuranlar için yapılacak uluslararası düzeyde eğitimler, ilerleyen zamanlarda bireysel eğitimlere dönüşecek. Yine grup iştiraklerinden IdeaGate ile medya ve tanıtım desteklerine odaklanılırken, TalentUpGate ile de hem içerideki hem dışarıdaki stüdyolara hem de globale insan kaynağı yetiştirebilmek amaçlanıyor.

Demo günleri ve oyun endüstrisinde yatırımcı olmak isteyen iş insanlarına yönelik sektörel yatırımcılık eğitimleri planlanıyor. StartGate sadece girişimci sayısıyla değil, girişim kalitesini baz alan sistemi sayesinde de endüstride hayatta kalabilecek donanımlı girişimciler ve doğru konumlanmış uluslararası projeler çıkarmayı amaçlıyor. Böylece yatırımcıların da StartGate güvencesiyle başarı oranı yüksek projeler ile etkileşim halinde olmaları sağlanacak. Bu sayede oyun endüstrisine yeni yerli ve yabancı yatırımcıların daha güvenli şartlarda yatırım yapabilmelerinin de önü açılacak.

Açıklamaya göre, Mayıs 2023 itibarıyla Türkiye'de 42 milyonu aşkın oyuncu bulunuyor (nüfusun yaklaşık yüzde 50'si). Oyuncuların yüzde 52'sini erkek, yüzde 48'ini kadın oyuncular oluşturuyor. Oyuncuların yüzde 67'sini yüksek eğitim düzeyine sahip bireyler oluşturuyor. Oyuncuların yüzde 38'i 25-34, yüzde 34'ü ise 35-54 yaş aralığında yer alıyor. Öte yandan ülkede, 10 oyun kuluçka merkezi, 15 oyun hızlandırıcı ve 1 oyun kümelenmesi, 817 oyun girişimi, 682 şirketleşen oyun girişimi ve oyun ile ilintili 1500'e yakın şirket bulunuyor.

Türkiye'de 26 oyun şirketine 425 milyon dolarlık yatırım yapıldı. Londra'nın ardından Avrupa'da en çok oyun yatırımı yapılan ikinci şehir İstanbul, üçüncü şehir Ankara oldu. 2022 itibarıyla dünyada 3,2 milyar oyuncu sayısı bulunuyor (nüfusun yaklaşık yüzde 40'ı). 2025'te oyuncu sayısının 3,5 milyara ulaşması bekleniyor. 184,4 milyar dolarlık hacminin yüzde 50'sini mobil oyunlar, yüzde 28'ini konsol oyunları, yüzde 21'ini PC oyunları ve yüzde 1'ini browser oyunları oluşturuyor. 2025'e kadar oyun pazarı büyüklüğünün 225,7 milyar dolara erişmesi bekleniyor. 2027'ye kadar yaklaşık olarak yüzde 9 tahmini büyüme bekleniyor.

Anasayfa Reklam Alanı 1 728x90

0 Yorum

Henüz Yorum Yapılmamıştır.! İlk Yorum Yapan Siz Olun

Yorum Gönder

Lütfen tüm alanları doldurunuz!

300 X 250 Reklam Alanı

Puan Durumu

Takım OM G M P
1 GS  Galatasaray 13 11 0 35
2 FB  Fenerbahçe 13 10 1 32
3 SAMS  Samsunspor 14 9 3 29
4 EYP  Eyüpspor 14 6 3 23
5 BJK  Beşiktaş 13 6 3 22
6 GÖZ  Göztepe 13 6 4 21
7 İBFK  Başakşehir 13 5 4 19
8 ÇRZ  Ç.Rizespor 13 6 6 19
9 SVS  Sivasspor 14 5 6 18
10 KON  Konyaspor 14 5 6 18
11 ANT  Antalyaspor 13 5 6 17
12 TS  Trabzonspor 13 3 4 15
13 GFK  Gaziantep FK 13 4 6 15
14 KSM  Kasımpaşa 13 3 4 15
15 ALNY  Alanyaspor 13 3 5 14
16 KYS  Kayserispor 13 2 5 12
17 BOD  Bodrum 14 3 9 11
18 HTY  Hatayspor 13 1 7 8
19 ADS  Adana Demir. 13 0 11 2
20

Reklam

300 X 250 Reklam Alanı

Yazarlarımız

Editörün Seçimi

İstanbul Nöbetçi Eczaneler

Sidebar Alt Kısım İkili Reklam Alanından İlki 150x150
Sidebar Alt Kısım İkili Reklam Alanından İlki 150x150

E-Bülten Aboneliği